Home » Activiteiten » Recreanten

Recreanten

Info voor recreanten met les op maandagavondcropped-logo-andersom-copy.jpg

Trainingsgroep voor gevorderde jeugd en senioren op de 400 meter baan:
Voor de leden die (nog) niet aan wedstrijden willen deelnemen, maar toch beter willen leren schaatsen wordt training gegeven op de 400 meter baan te Tilburg. Er wordt les/training gegeven in verschillende niveaugroepen: van echte beginnende norenschaatsers tot gevorderde schaatsers die aan hun conditie willen werken en tegelijkertijd hun techniek willen verbeteren. Deze trainingen wordt door trainers van “De Vennen” op maandagavond van 19:45 tot 20:45 uur en van 21:00 tot 22:00 uur gegeven. In het tweede uur is er de mogelijkheid om vrij te schaatsen. Deelnemers aan deze trainingen dienen zich aan te melden voor de training van maandagavond. De kosten van deze abonnementen zijn te vinden onder Tarieven de Vennen.
Als alternatief voor deze trainingen is er voor gevorderde norenschaatsers die de 500 meter sneller dan 60 seconden kunnen schaatsen, de mogelijkheid om op dinsdag en/of donderdag (van 18.15 tot 19.45 uur) gelijktijdig met de wedstrijdschaatsers te trainen. De kosten van de voor deze trainingen benodigde verenigingsabonnementen zijn te vinden onder Tarieven de Vennen.

Trainers:

Jan op ’t Hoog

Jos Adriaansen

Marc van Hulten

Ad van de Ven

Gerard Adolfse

Wedstrijden:
Voor recreanten is het soms mogelijk om aan wedstrijden deel te nemen.
Natuurlijk zijn hiervoor de clubkampioenschappen welke eenmaal per jaar op het eind van het seizoen worden gehouden. Een mooie mogelijkheid om het geleerde tijdens de lessen in praktijk te brengen en om je te meten met collega recreanten.
Zowel licentiehouders als niet-licentiehouders kunnen deelnemen aan de marathoncompetitie voor recreanten. Hierover is ook informatie te vinden op de site van de baancommissie Tilburg onder marathon of op de wedstrijdkalender. Heb je meer vragen over de marathonwedstrijden vraag een van de trainers of stuur een mail naar broer.vansmeden@gmail.com.

Kleding:
Omdat we bij De Vennen graag uniformiteit in de kleding zien, hebben we clubkleding.
Wil je geen complete set, dan begrijpen we dat natuurlijk. Een clubjasje wordt door ons ook gewaardeerd. (is dus geen verplichting)
Voor informatie kan contact worden opgenomen met Jan op ’t Hoog: j.opthoog61@gmail.com